Lovende recensies voor het kookboek 'Mari plukt de dag'

Het is altijd weer spannend na het verschijnen van een boek hoe er op gereageerd wordt. Fijn om te zien dat al de tijd en aandacht van de auteur uitbetaald wordt in enthousiaste recaties.

Na de succesvolle Groentebijbel is er nu haar volgende meesterwerk.

Jacques Hermus

Een boek waarvoor we een diepe buiging maken.

Dagblad van het Noorden

Nou heb ik onlangs gezegd dat jullie de nieuwe Wannée moeten kopen. Dat denk ik nog steeds, alleen is er een boek bijgekomen: “Mari plukt de dag”, Carrera Culinair. Niet weggeven, dit is voor jezelf. Zeshonderd recepten. En allemaal vegetarisch, nou, dat is het leuke, het zijn gewoon recepten met groente en dus niet met vlees. Geen parochie, geen gepreek, gewoon lekkere dingen maken.

De Telegraaf

Mari Maris (1974) was kok in Amsterdam toen ze acht jaar geleden besloot zich in Noord-Frankrijk te vestigen. Daar beheert ze sindsdien de Jardin des Etoiles, waar ze groenten verbouwt, kookt en mensen ontvangt. Vier jaar geleden verscheen haar Groentebijbel, een standaardwerk over de bereiding van groenten, en nu heeft ze een tweede boek geschreven: Mari plukt de dag – een volumineus, prachtig vormgegeven boek met fantastische recepten, basistechnieken van het koken en een dagboek haar leven in Frankrijk een duizelingwekkende ode aan het leven, de seizoenen en het koken zonder vlees en vis.

Gijs Groenteman (Het Parool)

Bietencannelloni met wilde paddenstoelen, fluwelen knolselderijsoep onder een bladerdeeghoedje, gegratineerde bloemkoolstoof met linzen. Hmmm! En dan heb ik het alleen maar even over één weekje in november, ik zou hier moeiteloos complete alinea’s kunnen vol citeren met verleidelijke recepttitels. Nee hoor, dit is echt, heus een heerlijk kookboek.

Karin Luiten

Het is 848 pagina’s lang genieten!.. Maris doet voor ons land wat Ottolenghi voor de wereld doet.

Jonah Freud