Work-out Woensdag met Ellen Hoog!

Work-out Woensdag met Ellen Hoog!


Deze work-out’s kunnen overal, thuis en op reis, dus geen excuses! Leg de lat steeds hoger en daag jezelf uit. Blijf wel luisteren naar je lichaam en forceer niets. Ik wil natuurlijk niet dat je tijdens je reis bij de fysio belandt (als ze die daar al hebben).

Work-out 1: Reverse lunge + Step-up
Functionele kracht
3 x 10 HH per kant
30 sec. rust

1. Begin met een reverse lunge, vanuit die positie stap je op de box.

2. Na de step-up stap je weer van de box af in reverse lunge. Gebruik je armen als je de stappen zet.

3. Zorg ervoor dat je je voet recht houdt en je tenen opgetrokken. Herhaal aan de andere kant.

Work-out 2: Rotational lift
Functionele kracht 
3 x 10 HH per kant
30 sec. rust

1. Breng de bal vanaf je rechterheup naar ooghoogte, zodat je je armen en rechterbeen strekt. Deze beweging moet vanuit je heup komen. Houd je armen krachtig.

2. Wees creatief als je geen bal in huis hebt en gebruik bijvoorbeeld een gevulde boodschappentas, een fles water of een watermeloen. Herhaal aan de andere kant.


Meer columns


Over vlees

Over vlees

Je maaltijd begint al lang voor de eerste hap. Soms al jaren eerder. Voor alle ingrediënten, waar onder vlees, gelden altijd vier belangrijke parameters: plaats, ras, productie en rijping.

 

Over charcuterie...

Over charcuterie...

Charcuterie is het Franse woord voor vleeswaren. Nu hadden we dit boek Over Vleeswaren kunnen noemen, het allitereert zelfs best lekker, maar charcuterie omvat meer dan achterham en katenspek. Charcuterie is wat je aantreft als je op vakantie een Franse, Duitse of Italiaanse slager binnenstapt: sierlijke pâtés de campagne, rijpe pancetta’s, lomo’s met een mooie schimmelbedekking, smoky chorizo’s, krijtwitte lardo die smelt op je tong en klassieke terrines met een mooie aspiclaag. Met Over Charcuterie in de hand maak je zowel die achterham als katenspek, maar ook deze internationale charcuterie voortaan zelf.